Forum InO na Mazowszu Strona Główna InO na Mazowszu
Forum Sympatyków InO na Mazowszu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Reklama imprez - dobre praktyki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum InO na Mazowszu Strona Główna -> MKInO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichalSegit




Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:10, 21 Lis 2014    Temat postu: Reklama imprez - dobre praktyki

Pragnę zainicjować wątek dotyczący zasad reklamy imprez przez ich organizatorów.
Wynika to ze spostrzeżeń, jakie błędy powodują nieskuteczność reklamy oraz również wzajemne generowanie niepotrzebnej (powtarzalnej) pracy ze szkodą dla środowiska MnO.

Poniższe wskazówki dotyczą schematyzacji działań, jakie powinien prowadzić organizator imprezy w celu jej propagowania po pierwsze w środowisku MnO działającym wokół MKInO, po drugie w ogóle.

Wersja 0.1beta, uwagi mile widziane Smile

------------------------------------

0.
wszelkie imprezy mazowieckie MnO i zbliżone, prosimy zgłaszać do MKInO:
- koniecznie podając link do strony głównej imprezy (najlepiej zgodnej z całą treścią tej instrukcji)
- dodatkowo (lecz nie wyłącznie - chyba że pkt 1.d) przesyłając aktualny PDF
Podkreślamy, iż MKInO jest gotowe do wspomagania i propagowania imprez i w tym celu działa, lecz nie zapewni ani nie wyręczy organizatorów w prawidłowym i skutecznym reklamowaniu imprez.

1.
Każda impreza powinna posiadać JEDNĄ stronę główną

Cechy wskazane strony głównej imprezy:

a) najlepiej własny dostęp edycyjny organizatora (możliwość wprowadzania uaktualnień na bieżąco).
Na obecną chwilę taką możliwość posiadają np.
- strony prywatne organizatora (będącego organizacją lub osobą fizyczną)
- strona [link widoczny dla zalogowanych] (pod warunkiem uzyskania dostępu)
- wątek na mkino.fora.pl
- itd.
b) nie może to być news/wydarzenie na facebooku, twitterze, naszej-klasie itd. z prostego względu, iż wiele osób nie używa i nie ma dostępu do takiego kanału. Co automatycznie może wykluczyć ich jako uczestników.
c) strona główna musi dawać się łatwo wydrukować (w uporządkowanej formie na A4). Najlepiej zamieszczony dodatkowy PDF (musi on być na bieżąco aktualizowany w przypadku zmian - niedopuszczalne są np.sytuacje, gdy na stronie jest komunikat techniczny, że godzina startu przesunięta na 10:00 ale w zamieszczonym PDFie figuruje dawna 11:00).
d) w ostateczności stronę główną imprezy usiłuje zapewnić organizacyjnie MKInO, lecz tylko w przypadkach gdy organizator nie posiada umiejętności komputerowych i potrafi jedynie przesłać do MKInO regulamin .doc,.pdf. MKInO nie pracuje 24h/d więc wszelkie uaktualnienia, nawet istotne będą publikowane z istotnym opóźnieniem (zdarzało się, że nie ukazały się przed imprezą).

2.
a)
Wśród powszechnie stosowanych kanałów warto wyróżnić przede wszystkim:
a. strona własna organizatora imprezy (*)
b. mkino.pttk.pl (*)
c. news orienteering.waw.pl
d. podstrona na stowarzysze.om.pttk.pl (*)
e. media społecznościowe - facebook
f. media społecznościowe - twitter
g. media społeczniościowe inne
h. forum własne organizatora (*?)
i. forum mkino.fora.pl (*)
j. forum inne klasyczne (*?)
k. inne (*?)

b)
* zaznaczono te, które potencjalnie mogą pełnić funkcję strony głównej (patrz pkt 1)

c)
kanały wyszczególnione w pkt 2.a) można podzielić ogólnie na kategorie:
- strony informacyjne (przekaz jednokierunkowy, a.-c.)
- media społecznościowe (interaktywny przekaz dwukierunkowy, d.-f.)
- fora (ograniczony przekaz dwukierunkowy, h.-j.)
- inne (k.)

d)
ważnym kryterium wyszczególnienia jest dostępność przez organizatora imprezy:
- kanały zarządzane przez organizatora (tj. samodzielnie je aktualizuje; patrz pkt 2.f)
- kanały inne

e)
spośród podanych w pkt 2.a), po wybraniu/utworzeniu strony głównej, warto wybrać kanały suplementarne.
W szczególności wartościowe są inne formy przekazu, tj. warto wykorzystać niejedną spośród kategorii z pkt 2.c)

f)
Kanały informacyjne różnego typu, zarządzane przez organizatora imprezy bezwzględnie należy wzajemnie linkować
Przykład:
- organizator tworzy stronę X, dodatkowo umieszcza na niej podlinkowanego PDF.
- przesyła link do strony x do MKInO (i załącza pdf)
- tworzy też wydarzenie na facebooku
- dodaje newsa na orienteering.waw.pl
- inicjuje na orienteering.waw.pl zbieranie zgłoszeń
W takim przypadku w rozsyłanym PDFie bezwzględnie należy zawrzeć klikalne linki:
- do strony x
- wydarzenia na facebook'u
- formularza zgłoszeń na orienteering.waw.pl
W wydarzeniu na facebooku bezwzględnie należy zawrzeć linki:
- do strony x oraz pdfa na niej
- do formularza zgłoszeń na orienteering.waw.pl
MKInO na swojej stronie zamieści:
- link do strony x, dodatkowo link do lokalnego pliku pdf (jedynie w celu awaryjnym i archiwizacyjnym)

g)
Kanały informacyjne nie zarządzane przez organizatora imprezy powinny możliwie zawierać podstawowe informacje oraz koniecznie linki do kanałów pkt 2.f)
Można tu wyróżnić wszelkie niezależne strony z kategorii spośród pkt 2.c) oraz np.
- wydania gazet wielonakładowych (papierowe i elektroniczne)
- inne serwisy informacyjne (typu np. wolnasobota.pl)

Niedopuszczalne jest, aby linkować w dominujący sposób wszelkie strony, na których zawartość organizator nie ma bieżącego wpływu. Przykładem takiej złej praktyki jest nawet linkowanie (np. na facebooku) pliku pdf znajdującego się na stronie mkino.pttk.pl, w przypadku gdy istnieje główna strona imprezy np. na stowarzysze.om.pttk.pl - w takim wypadku należy linkować wyłącznie ją.

3.
Przykłady innych dobrych praktyk:
a)
w przypadku początkowo niekompletnych informacji, należy bezwzględnie podawać czas i miejsce ich zaktualizowania.
Przykład:
-na stronie x (główna strona imprezy), informacja: "dokładne miejsce zbiórki zostanie podane tutaj do [data]"
- wówczas na wszystkich innych (oraz rozsyłanych pdf) informacja "dokładne miejsce zbiórki zostanie podane do [data] na [x]" gdzie jako x powinien być bezwzględnie dokładny klikalny adres zarządzanej przez organizatora strony głównej imprezy.
Niedopuszczalne są ogólnikowe stwierdzenia "dokładne informacje w komunikatach technicznych" (chyba że mają one jedynie postać kartek rozdawanych w bazie czy na starcie). Jeżeli komunikaty techniczne mają zaistnieć w postaci elektronicznej, to wcześniejsza informacja musi brzmieć "dokładne informacje znajdziesz w komunikacie technicznym, który zostanie opublikowany na [klikalny adres strony głównej imprezy] najpóźniej [data-godzina]". Inaczej nie wiadomo gdzie go szukać oraz czy znaleziona to jest jego ostatnia najaktualniejsza wersja (niejednokrotnie są też nowelizowane).

b)
podawanie (koniecznie też w PDF, oraz na stronach/newsach imprezy) linków do kluczowych stron informacyjnych, np.:
- mapki zaznaczoną lokalizacją [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] (uwaga od wiosny 2014 bardzo źle działa, nieraz w ogóle się nie wczytuje), [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
dojazd komunikacją zbiorową (polecane):
- prognozę pogody dla tego miejsca i daty (to np. [link widoczny dla zalogowanych] link)
- sprawdzone i podane rozkłady z opisem, dla imprez w terenie trudnym komunikacyjnie. Łącznie z rozkładami powrotnymi.
- [link widoczny dla zalogowanych]
- miejski rozkład jazdy ztm.waw.pl. W przypadku nieelastycznego dojazdu (np. istnieje 1-3 autobusy podmiejskie) należy podać bezpośrednie linki do ich rozkładu na bieżący dzień z węzłowego przystanku (a nie żądać aby każdy uczestnik 15 razy klikał żmudnie je wyszukując na następny dzień: 15 = 3 linie razy 5 poziomów)
- bieżace info KM: [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych] oraz bieżące info [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
- rozkłady jazdy lokalnych przewoźników w przypadku imprez poza wygodnym zasięgiem linii ZTM Warszawa
i innych
c)
podanie możliwości aprowizacyjnych (odległość, rodzaj i godziny otwarcia sklepów itp.) w przypadku imprez wielogodzinnych.

Uczestnictwo w każdej imprezie jest możliwe przy odpowiednim samozaparciu uczestników. Takich jednak nie jest wielu. Wartościowe jest skuteczne szerokie reklamowanie imprez również w nowych środowiskach, a wówczas kluczowe jest zniwelowanie trudności pobocznych, niepotrzebnych i odstraszających.
Nie podanie ww. informacji może zmarnować wysiłek reklamowy (co często się obserwuje), zaś czytelna mapka do dojazdu samochodem oraz łopatologiczne wręcz opisanie dojazdu komunikacją zbiorową zwiększyć liczbę uczestników nawet o kilkadziesiąt procent.[url][/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichalSegit dnia Pon 18:45, 24 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum InO na Mazowszu Strona Główna -> MKInO Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin